Fem eksempler på dårlig brugervenlighed

Kategori: Solution Site Udgivet: 9. december 2019

Konkurrencen er stor på nettet, og dine brugere har travlt. Derfor er det vigtig ikke at skræmme dine brugere væk. Vi giver her vores bud på de fem største årsager til, at dine brugere smutter for hurtigt.

 

1. Siden er for langsom

Som nævnt er dine brugere travle. De er vant til hurtige applikationer, hjemmesider med kort latens tid samt adgang til information på ingen tid. Så hvis din hjemmeside tager lang tid om at indlæse, så er dine bruger væk med det samme.

 

2. Ikke optimeret til mobilen

Som vi tidligere har nævnt, så kommer omkring 50% af dine besøgende fra mobile enheder. Derfor siger det næsten sig selv, at din hjemmeside ikke vil tilfredsstille brugernes behov, hvis ikke den er optimeret til smartphones.

 

3. Pop-ups

Nutidens informationssamfund har medført, at den gængse forbruger er mere kritisk. Dette gælder også i forbindelse med salg, hvorfor det selvfølgelig også gælder i forbindelse med salg på online platforme. En pop-up kan nemt være et irritationsmoment, derfor skal de benyttes rigtigt for at virke efter intentionen.

 

4. For mange animationer
Når man anvender animationer på sit website, så er det vigtig, at de kun stjæler opmærksomhed, hvis de er vigtige. Derfor skal man være forsigtig med animationer.

 

5. Automatiske afspilninger

Videoer er gode til at forklare, det er vi helt med på! Men skal som bruger selv være i stand til at vælge, hvornår videoen skal afspilles.For som tidligere nævnt, så tilgår mange af dine besøgende siden fra mobile enheder, hvilket ofte betyder, at de er på farten, hvor det sjældent er hensigtsmæssigt at se videoer med lyd.

I øvrigt kan det være et problem for brugeren, hvis der allerede er scrollet væk fra videoen og lyden herefter begynder. Dette gælder selvfølgelig også lydklip.

Del indlægget